3. 10. 2013

SNĚDLA JSEM V TATRÁCH SLONA




Byli jsme ve Vysokých Tatrách. Hned první den jsem nám naplánovala dlouhou túru.

 
 
Z Tatranské Javoriny do Sedielka. To je nejvýše položené přístupné sedlo v Tatrách.
A pak ještě přes Priečne sedlo. To je zase nejobtížnější. Leze se po skále, na které jsou připevněny řetězy. To aby se tam mohl vyškrábat kdejaký turista, který zrovna není horolezec.  Ale není to žádný jištěný chodník. 
 
Když jsem tu byla před 14 lety se svými syny, starší syn, tehdy 18letý mě nahoru vytáhnul. Bez něj bych tam nelezla a vrátila se. 

A teď jsem si chtěla dokázat, že to zvládnu sama. Pomohl mi tento přístup.

Když se vás zeptám, jestli sníte slona, co odpovíte? Já odpověděla, že asi ne. A když si ho rozporcuješ na malé kousky? Tak to potom jo. 
 
A Priečne sedlo byl můj slon. Když jsem stála pod ním, mohlo mi nahánět strach svou velikostí (OBRSLON). Ale rozporcovala jsem ho a už to tak hrozivě nevypadalo. Posunovala jsem se od řetězu k řetězu, od očka k očku, při přestupech odpočívala a najednou mi to celé nepřišlo tak strašně neschůdné. A pak jsem byla nahoře! Jupíííííííí!!! Obrovská radost, že jsem to dokázala i úleva, že to mám za sebou. 

A takhle mohu porcovat vše, co mi přijde těžké a obtížné. Po malých krůčcích to zvládám a při zpětném pohledu si uvědomuji, že to tak strašné, jako to vypadalo, nakonec vůbec nebylo. 
 
A v tom je celé kouzlo. 

A tak se ptám: „Sníte slona?“

Žádné komentáře:

Okomentovat