5. 12. 2013

MEDVĚD VE MNĚ


Jak je to s tím medvědem? Přes léto se cpe a přes zimu spí. Aaaaaaaaaaaaaach. Krásná to představa. Ale on se chová podle přírodních cyklů. Tam po období růstu následuje období klidu a odpočinku.
To jen naše lidská společnost to pochopila po svém. A je nastavena jen na výkon.Vůbec nebere v potaz přírodní cykly. Jako by neexistovaly. To, že když teď podávám výkon ( křivka stoupá), někdy později budu v období odpočinku (křivka klesá), abych načerpala nové síly.
A je to tak zcela přirozené. Jako v přírodě. Na jaře vše raší, roste, bují (křivka jde nahoru), v zimě se příroda a medvědi ukládají k zimnímu spánku (křivka jde dolů). A nikomu se to nezdá divné. U přírody to všichni bereme jako fakt. Jen u lidí v naší společnosti ne. Jako bychom nebyli její součástí. 
 Napadlo mě to, když jsem v posledních týdnech poslechla tělo a zvolnila. Poslechla jsem toho medvěda ve mně. Občas jsem si po příchodu z práce zhruba na 20 minut lehla. Tohle ducnutí mi pomohlo být večer svěží a neusnout hned po večeři.
I o víkendu jsem si dopřávala relax. A nejen dopřávala. Já jsem si ho užila. To je to správné slovo. Užít si to. A medvěd ve mně si spokojeně bručel.
Jsem plná energie a nápady jen srším? Užiju si to. Jsem bez energie, chci klid a odpočinek? Užiju si to. Jako ten medvěd.
Mám ve svém okolí několik lidí, kteří nastaveni na výkon, mají s relaxací a odpočinkem potíž. Oni to vidí tak, že jsou líní, že zahálí, že se flákají, a pak ve větší či menší míře dostávají výčitky svědomí. Asi nemají nebo neposlouchají svého medvěda.
„To bych před sebou neobhájila“.
„Co by tomu řekla maminka?“
 „Co by si o mně pomysleli?“
 „To nejde, takhle promarnit víkend!“
 „Mám tolik práce a já se tu takhle válím.“
To jsou jen některé věty, které jim běží v hlavě. A když takhle uvažují o sobě a mají na sebe přísné požadavky, jak asi uvažují o druhých? Z toho, aby se medvěd zbláznil.

Dokud nepochopíme a hlavně nepřijmeme myšlenku, že po fázi růstu následuje fáze zklidnění, budeme se pořád točit v bludném kruhu stále větších výkonů unavenější a mrzutější. A už jste někdy viděli mrzutého medvěda???
Radost ze života vypadá totiž úplně jinak.

Žádné komentáře:

Okomentovat