4. 7. 2013

ZRCADLO VZTAHŮ




Lidé, které potkávám, mi zrcadlí to, jak o nich smýšlím, a podle toho se k nim chovám. Stačí malá změna v mém myšlení a rázem je vztah úplně na jiné úrovni.


Když jsem se tuto teorii dozvěděla, nějak moc jsem si neuměla představit, jak to doopravdy funguje. A tak jsem se rozhodla ji co nejdříve vyzkoušet.


Jeden člověk mi byl hrozně protivný. V duchu jsem ho častovala podivnými názvy, které nejsou vhodné k publikaci. Asi by z nich nebyl nadšen. Když jsme se potkávali, míjel mě bez pozdravu (a to jsem starší a ještě k tomu žena) a z jeho očí jsem četla označení podobná těm mým, kterými v duchu možná častoval on mě.


Uvědomila jsem si, že je to princip zrcadla. To, co jsem si o něm myslela, mi zrcadlil zpět. „No potěš. To se tedy nemám čím chlubit.“




Tady mám možnost si vyzkoušet, jak to funguje v praxi. Fajn. Budu se na něj dívat jinak. Jak? Je to člověk a je jiný. Že je mi nesympatický, to neznamená, že je lepší nebo horší. Je jen jiný.


Kdykoli jsem ho potkala, koukala jsem na něj a v duchu si myslela, že je jiný. Nic víc.


Netrvalo dlouho a pozdravil mě. Při dalším setkání prohodil pár slov.


A já zjistila, že mi není protivný, jako dřív. A co víc. Najednou mi vůbec nebyl nesympatický. To bylo tedy pro mě veliké překvapení.


Ono to vážně funguje.

Co je socilání zrcadlo se můžete dočíst na http://www.kurzweilova.cz/zivot-v-zrcadlove-sini


4 komentáře:

  1. Zajímavé a k zamyšlení. Kolikrát si říkám, že by nebylo na škodu změnit úhel pohledu na některé lidi. I když je to pekelně těžké, ne-li přímo nemožné :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžké to může být, ale nemožné to není. Chutě do toho. :)

      Vymazat
  2. "pouhý" úsměv pro začátek je hodně silný nástroj. A vyzkoušený :-)

    OdpovědětVymazat