8. 8. 2013

LABYRINT NEBO BLUDIŠTĚ aneb kde mám pravou hemisféru?




Rozhodně labyrint. V bludišti bloudím a tápu, než najdu tu správnou cestu. Cestičky končí slepě. Protože se mi to občas děje i v životě, nemám potřebu to ještě dobrovolně vyhledávat. Bludiště dezorientuje. 

Ale labyrint! Je to takový spirálový chodníček.  Prý při jeho procházení zapojujeme pravou hemisféru. Jinak jsme výrazně levohemisféroví. Levá hemisféra je odpovědná za logiku, pravá za pocity, představy, prožívání.  Hm. Z vlastní zkušenosti bych řekla, že mě zarazilo, kde já vlastně tu pravou hemisféru mám? Cítím, že někde v lýtkách. V obou? Že by? 

Chodím sem a pak zase tam a zase skoro zpět a téměř už jsem tam, ale ještě otočka zpátky a najednou jsem tam. Uprostřed labyrintu. A teď zase rozmotat cestu zpět. Jsem upřímně překvapena, co všechno zapojuji. A hlavně, kolik toho nachodím na poměrně malé ploše. A to ještě není vše. Podivně mě uklidňuje. Pochopila jsem, proč se v něm dá meditovat. A já už vím, kde mám pravou hemisféru. Labyrint vyžaduje pohyb a meditace v pohybu uklidňuje a soustřeďuje.
 

Nebo třeba takový písmenkový labyrint. Zamotala jsem se do slov a neviděla cestu, kudy mám jít. Ó pravá hemisféro! Kde jsi? Nedá mi to. Vracím se na začátek. Cítím potřebu projít labyrintem správně. Jdu. Broukám si písničku, na jejíž slova se v labyrintu chodí. A jsem na konci. Báječný pocit. 

Jen nevím, kde u nás najdu ještě další labyrinty. Ty, které jsem si prošla jsou v Loučni u Nymburka. Prý jsou na energetických místech a dobíjejí člověka energií. Prošla jsem jich asi pět a dobitá tedy jsem. Škoda, že jsem s sebou neměla krokoměr. Zajímalo by mě, kolik jsem toho nachodila. 
Labyrinty jsou  téměř tak staré jako lidstvo samo. Jsou zábavné a magické. A mně poskytly mocný zážitek. Propadla jsem jejich kouzlu. 
Nevíte někdo, kde jsou u nás další?

 



Žádné komentáře:

Okomentovat